Informacje prasowe

Maj 2013

Oprogramowanie dla Warsztatu.

kliknij, aby powikszy w nowym oknie
kliknij, aby powikszy w nowym oknie
kliknij, aby powikszy w nowym oknie
kliknij, aby powikszy w nowym oknie

Jeli kto uwaa, e do prowadzenia warsztatu wystarczy sprzt do diagnostyki elektronicznej oraz komputer biurowy z pakietem Office i dostpem do Internetu, to niestety jest w grubym bdzie. Nowoczesne systemy informatyczne mog znacznie usprawni dziaanie warsztatu, co bdzie miao przeoenie na wysze przychody z dziaalnoci.


Rewolucji technicznej, która nastpia w cigu ostatnich kilkunastu lat ignorowa po prostu nie mona, a eby nie by goosownym, zaczniemy od przykadu. Jeli warsztat ma ok. 3 tys. zlece naprawy w cigu roku, samo rczne wypisywanie formularzy w czasie przyjmowania samochodu zajmie 200 roboczogodzin. To peny miesic pracy jednego pracownika. "Tymczasem powinien on zajmowa si obsug klienta, doradzaniem mu, a nawet sprzeda dodatkowych akcesoriów, zamiast walczy z papierami" - uwaa Grzegorz Dziedzic z firmy Integra Software Sp. z o.o., która jest producentem oprogramowania midzy innymi dla warsztatów.


Jak wic powinien wyglda system informatyczny w nowoczesnym warsztacie? Zacznijmy od czytnika kodów kreskowych 2D. Polskie dowody rejestracyjne od ponad 10 lat zawieraj dane w formie kodu QR - to taka czarno-biaa, kwadratowa grafika. Zbiór pozornie przypadkowych linii po odczytaniu przez specjalnie urzdzenie umoliwia nam przeniesienie danych z dowodu rejestracyjnego wprost do aplikacji, w której tworzymy zlecenie. Wystarczy tylko uzupeni wpis o dane kontaktowe klienta (numer telefonu) i w 10 sekund mamy peny profil klienta w naszej bazie - zamiast np. rcznie przepisywa numer VIN. To nie jedyne zastosowanie takiego czytnika. "Mona uywa go równie do zwykych kodów kreskowych, dziki czemu atwiej przyjmiemy czci do magazynu czy zrobimy inwentaryzacj" - mówi Grzegorz Dziedzic.


Wrómy jednak do procesu przyjmowania zlecenia. Niezalenie od tego, czy klient przyjecha do warsztatu w celu usunicia usterki czy na planowy przegld, pracownik obsugi klienta musi oszacowa koszt i czas potrzebny na wykonanie zleconych prac. Dopiero na podstawie tych informacji podaje klientowi cen. Dziki np. programowi serwisowemu AuDaConAIS moliwe jest sprawdzenie czasu potrzebnego na wykonanie okrelonych czynnoci. Wiadomo, e wymiana sprzga w jednym modelu samochodu moe zaj 2 godziny, a w innym 6 godzin. Biorc pod uwag liczb modeli aut jedcych po polskich drogach i ich licznych wariantów, mechanik bez takiej bazy w czci przypadków moe wycznie zgadywa, ile zajmie taka naprawa. "Tymczasem ronie wiadomo klientów, coraz czciej szukaj informacji o danej naprawie w internecie, idc do warsztatu, wiedz czego si spodziewa. Wprowadzenie klienta w bd, nieprawidowe oszacowanie czasu naprawy spowoduje...


Cao na motofaktor.pl

« powrt do listy

wywietle: 1059

ilo�� odwiedzin: 200

© 2000-2022 by Integra Software